KAŽDÝ JSME RÁD SOUČÁSTÍ NĚJAKÉ SKUPINY - JÁ A VÝŽIVA

 

Dle mé několikaleté zkušenosti na výživářském poli s různými druhy lidí dle stravovacích návyků. Z konzultací, sestavování jídelníčku, dotazů, pozorování a vlastní zkušenosti – jsem si strávníky rozdělila dle jejich převažujícího jídelního naturelu do několika skupin. Každá tato skupina potřebuje zcela individuální přístup.

A ke které skupině patříte vy?

Skupina A: Nazvala bych jí také jako skupina VŠEŽRAVEC AŽ MASOŽRAVEC.

Jí úplně vše s radostí a vášní. Klasická česká kuchyně jako od maminky je pro ně bible, skoro všichni máme tento základ. S radostí na tuto stravu bohužel nereagují jejich orgány a tak se skupině Masožravců nevyhýbají chronické nemoci jako vysoký cholesterol a tlak, nadváha, bolesti kloubů aj.

  • Z výživářského pohledu: Sestavím klasický jídelníček, kde jde hlavně o to snížit potřebu jíst převážně českou kuchyni, snížit pití nevhodných nápojů atd. Naučit je zkrátka zásady správného stravování.

Skupina B: Nazvala bych jí také, jako skupina ZKOUŠEČI ZDRAVÉ STRAVY.

Zkoušeči již něco zkoušejí, jak již z názvu napovídá, mají nějaké povědomí o zásadách zdravého stravování, ale díky lobbingu masového a mlékárenského průmyslu se jim až tak nedaří vhodně si vylepšit svoje stravovací návyky. Již se vyhýbají základním drogám a sledují různá výživová doporučení.

  • Z výživářského pohledu: Sestavím jídelníček a zkusíme změnit paradigmata předávána výživářským průmyslem a naučíme se alternativnějším postupům v jídelníčku, které fungují.

Skupina D. MILOVNÍCI DIET

Chroničtí dietáři si dietami hodně zpomalují metabolismus. Aby jim jídelníček fungoval, je potřeba aby přestali věřit na diety, zařadili se do skupiny B., a pak můžeme spolu zrehabilitovat jejich přesvědčení a na nových, vhodných doporučení stavět dál.

Skupina C. VEGETARIÁNI, VEGANI

Tato skupina zjistila, že jim produkty masového průmyslu nedělá úplně dobře a to z nejrůznějších důvodů. Ale ne vždy vhodně jedí poměry bílkovin, sacharidů a tuků.

  • Z výživářského pohledu: Sestavím jídelníček, ve kterém doladíme poměry živin, do jídelníčku zařadíme různé alternativní potraviny a naučíme se spoustu zajímavých receptů.

Skupina E. ALERGICI.

Tuto skupinu trápí alergie, nejčastějšími alergeny jsou lepek, laktóza, sója, oříšky atd.

  • Z výživářského pohledu: Není pro mě problém sestavit jídelníček bez nepříjemného alergenu.

Skupina F. MAKROBIOTICI A VITARIÁNI.

Zvláštní skupiny, které bojují svými výživovými přesvědčením proti sobě. Tepelná strava versus tepelně neupravená strava. Jak to tedy je? Z mé zkušenosti a reakcí mého těla, mohu doporučit jako dobrý základ obiloviny a fermentovanou zeleninu (makrobiotika). Ale je vhodné kvůli přeživším enzymům do jídelníčku zařadit syrovou stravu (tepelně neupravenou, nebo upravenou do 40st) a to nejlépe na 70%.

Dle slov Dr. Edwarda Howela (z knihy Enzymová výživa).

„Jídelníček složený ze 75 % syrových potravin a z 25 % potraviny vařených by byl výrazným zlepšením oproti tomu, jak se stravuje většina lidí.“